
Audi A7 powstało w oparciu o następcę modelu A6 nowej generacji. Pięciodrzwiowe coupe ma 4,97 m długości i 1,91 m szerokości, lecz zaledwie 1,42 wysokości.

Jego długa maska, krótki zwis przedni, długi rozstaw kół, sportowo pochylony słupek C i mocno opadający tył tworzą dynamiczną sylwetkę.

Wnętrze A7 Sportback stanowi kontynuację sportowego charakteru nadwozia. Elementem decydującym o charakterze wnętrza jest pozioma linia, zwana Wrap-Around, otaczająca kierowcę oraz pasażera i dająca poczucie przytulności wnętrza.

W tablicy rozdzielczej uwagę przykuwa listwa aplikacji przyjmująca kształt fali.

Każdy detal wnętrza został wykonany z najwyższą starannością. Jakość wykończenia leży na poziomie typowym dla manufaktur.

Siedzenia pokryte wysokiej jakości skórą mogą posiadać na życzenie funkcję klimatyzacji i masażu (dla przednich foteli). Opcjonalne nastrojowe oświetlenie wnętrza stanowi efektowne zwieńczenie całości.

Podobnie jak okręt flagowy Audi - A8, także A7 Sportback wprowadza nowy poziom technicznej inteligencji z logiczną, intuicyjną ergonomią i równie logiczną obsługą. Udoskonalony system MMI z centralnym pokrętłem menu i zmniejszoną liczbą przycisków należy do wyposażenia seryjnego. Jako opcję można wybrać nowy wyświetlacz Head-up, który pokazuje najważniejsze informacje na przedniej szybie

Zgodnie ze sportowym duchem marki, samochód będzie oczywiście wyposażony (w zależności od wersji) w napęd Quattro, a także dwusprzęgłową, automatyczną przekładnię S-tronic. W ofercie pojawią się także sportowe odmiany S7 i RS7, a za rok dostępna będzie także wersja hybrydowa.

Jednak w momencie debiutu rynkowego, Audi A7 Sportback dostępne będzie z jednym z czterech silników V6 - dwóch benzynowych i dwóch TDI

Z pośród silników wysokoprężnych będziemy mieli do wyboru dwa 3-litrowe silniki TDI. Mocniejsza wersja produkuje 245 KM i 500 Nm momentu obrotowego. "Siódemka" wyposażona w ten silnik oraz dostępną w standardzie 7-biegową przekładnię S-tronic i napęd quattro, do setki rozpędza się w 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h

Z kolei podstawowy 204-konny diesel dostępny będzie tylko z napędem na przednie koła oraz bezstopniową przekładnią Multitronic. Tak wyposażonemu A7 Sportback sprint do setki zajmie 8,1 sekundy.

Jeśli chodzi o jednostki benzynowe, to będziemy mogli wybrać silnik 2.8 FSI lub topowy 3-litrowy TFSI. Słabszy oferuje 204 KM i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy. Druga jednostka ma znacznie lepsze osiągi. Audi A7 Sportback wyposażone w ten silnik dysponuje 300 KM mocy oraz 440 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na sprint do pierwszej setki w 5,6 s. oraz elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 250 km/h.

Audi A7 Sportback będzie pozycjonowane pomiędzy modelami A6 i A8, co oznacza, że jego głównymi konkurentami będą Mercedes-Benz CLS oraz BMW 5 GT. Samochód w salonach pojawi się jesienią. Ceny na rynku niemieckim będą się zaczynać od 51 600 euro.

Źródło: WP