





10 lat od ukazania Zondy Pagani pokazuje nowe auto. Ze wzgledu na areodynamike nadwozia zaczerpnietego z mysliwcow nie było potrzeby montowania tylnego skrzydła.
Do budowy monocoque(komora pasazerska) uzyto carbono-tytanowych mat czyli włokien carbonowych przewlekanych z nitkami tytanowymi, co wzmocniło budowe i pozwoliło na dodatkowe zejscie z masy.
Silnik V12 opracowany przez AMG-Mercedes-B. Pojemnosc skokowa prawie sześć litrów, wyposażony w dwie turbosprężarki, który osiąga moc ponad 700 KM. Generowany moment obrotowy jest jeszcze bardziej imponujący, bo ponad 1000 Nm. . Moc jest przenoszona na tylne koła przez dwusprzęgłową, sekwencyjną skrzynią biegów z siedmioma przełożeniami. Opracowana wspólnie z XTrac, skrzynia biegów waży tylko 96 kg.
Ze względu na wykorzystanie egzotycznych materiałow, Huayra waży zaledwie 1350 kilogramów, rozkład masy 44:56 między przednią i tylną osią.
Oficjalne osiągni nie zostały jeszcze upublikowane, ale nowa Pagani jest przygotowana na przyspieszenie od 0-60 mph (96 km / h) w nieco ponad 3 sekundy, oraz na maksymalną prędkość 230 mph (370 km / h). Wszystko to Huayra osiąga przy zachowaniu zgodności z najnowszymi normami emisji i bezpieczeństwa.
Pagani Huayra zostanie zaprezentowany publicznie podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Genewie. Później ma rozpocząć się produkcja. Pagani ma na celu budowanie większej liczby samochodów rocznie, Huayra ma jednak osiągać cene około 1 mln euro.
Silnik Mercedes-Benz / AMG M158 60º V 12 Mercedes-Benz AMG M158 60 º V 12 zamontowany wzdłużnie
aluminiowy blok i głowica
Pojemność skokowa 5.98 liter / 364.9 cu in 5,98 l / 364,9 cu w
Układ rozrządu 4 zawory na cylinder
Doładowanie Twin-Turbo
Zmieniony przez - Neo3 w dniu 2011-01-26 13:18:31