Skocz do zawartości




Zdjęcie

jak dolozyc konikow w golfie GT


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 bailbong

bailbong

    1

  • Members
  • Pip
  • 0 postów

Napisano 27 wrzesień 2009 - 13:27

mam golfa III 1,8gt ale ma tylko 90 km ;/
a np bmw przy silniku 1,6 ma ponad 100 a przy 1,8 120
zreszta przykladow jest wiele bo civic 1,5 ma 90

co by sie oplacalo przerobic zeby niedolewac do baku 2x wiecej/

#2 AliBabus

AliBabus

    1

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisano 28 wrzesień 2009 - 14:14

Różnica jest taka że w/w przez Ciebie silniki mają 4 zawory na cylinder a Twój ma dwa i stąd taka moc.

Mozna dać stożek z dolotem + wydech przelotowy i zapewne parę koni dojdzie ale mimo, że to są podstawowe i dosyć niedrogie przeróbki to w zestawieniu z wartością auta i tak będą stanowiły znaczny wydatek.

Najlepszym rozwiązaniem gdzie koszt będzie dobrze korelował z osiągami to swam na mocniejszy motor ze stajni VAGa np VR6 bądź chociaż 2,0

#3 karp83

karp83

    1

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 24 październik 2009 - 19:37

Tylko swap najlepiej calego auta :) w ostatecznosci sam silnik. Widze ze na forum dalej stozki rzadza, ludzie wyluzujcie juz z tymi stozkami. Stozki sie montuje do aut po duzych przerobkach wtedy gdy jest to konieczne a nie montowanie stozka dla stozka. Nie bylem na tym forum chyba ze 2 lata a widze ze nic sie nie zmienilo.

Zachecam pana moderatora do poczytania tego co wrzucilem ponizej, albo wielu wielu innych artykolow na temat stozkow np w jezyku angielskim, jak ma sie moda to pasuje troche siedzeic w temacie. Juz kiedys z kims na tym forum prowadzilem dyskusje na temat stozkow - jak widac bezskutecznie, bo co moze wiedziec anonimowy koles z neta. Jesli ja nie moge to moze opinia firmy branzowej kogos przekona:


http://chojnacki.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=7

Współczesne silniki mają układy dolotowe opracowane na podstawie badań mających na celu uniknięcie negatywnych zjawisk falowych i rezonansów powstających w tym elemencie a mających wpływ na parametry pracy silnika. Tzw. ślepe kiszki jako typowe rozwiązania nie są niepotrzebnym elementem i radzimy ich nie usuwać a także zalecamy dużą ostrożność przy modyfikacji układu dolotowego poprzez montaż różnych rodzajów strumienic dolotowych i zawirowywaczy a także filtrów stożkowych.
Zazwyczaj skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania co istotnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci ponad 50% swej trwałości.
Nie mniej czasami zastosowanie filtra stożkowego z prawidłowo dobraną pojemnością układu dolotowego powietrza oraz zapewnieniem dopływu zimnego powietrza przyczyni się do poprawy głównie mocy silnika w zakresie jego wysokich obrotów ale przynajmniej nie pogorszy mocy i momentu silnika na niższych obrotach. By to osiągnąć trzeba jednak zawzięcie wykonać parę wersji układu dolotowego z różnym umiejscowieniem filtra oraz dokonać pomiarów trakcyjnych dla ustalenia najlepszego rozwiązania. W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę. Jeśli już jednak zdecydowaliście się na montaż filtra stożkowego lub wkładki sportowej - nie myjcie ich często. Wystarczy jeśli po przebiegu ponad 20000 km je umyjecie. Dzięki temu nieznacznie przypchane zapewnią zdecydowanie lepsze filtrowanie powietrza dostającego się do silnika.
Typowy przypadek skutków zastosowania Power Rury z filtrem stożkowym dla przebiegu i wielkości KM oraz Nm na przykładzie ROVERA 620 SI oraz SEICENTO SCHUMACHER jest podany na wykresie w rozdziale TESTY. Stwierdzenie, że stożki są przecież stosowane w samochodach wyczynowych jest prawdziwe. Nie mniej w wyczynie trwałość silnika i tak jest bardzo niewielka a wielkie prędkości obrotowe silnika oraz zdecydowanie większe zapotrzebowanie powietrza przy zdecydowanie mniejszym podciśnieniu w układzie dolotowym a także odpowiednio dobrane przełożenia skrzyń biegów umożliwią wykorzystanie takiego filtra. Decydując się na radykalną formę tuningu silnika ze znacznym zwiększeniem stopnia sprężania, zastosowaniem innych wałków rozrządu, zmienioną elektroniką sterującą, zmodyfikowanym układem wydechowym, dla osiągnięcia maksymalnych założonych parametrów silnika, będziemy wręcz zmuszeni do rozwiązania układu dolotowego z zastosowaniem filtra stożkowego i w tym przypadku zastosowanie takiego filtra jest jak najbardziej oczekiwane i słuszne i wręcz niezbędne.
W rozdziale TESTY do obejrzenia pomiary porównawcze rozwiązań ze sportowymi filtrami.



#4 emate

emate

    1

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 25 październik 2009 - 09:47

albo swap albo turbo

#5 Taxon

Taxon

    1

  • Members
  • PipPip
  • 24 postów

Napisano 18 listopad 2009 - 10:37

Dokładnie, choć ja bym się skłaniał raczej w stronę kompresora mechanicznego. Odchodzi całe spawanie kolektorów i wydechu. Poniżej link do dość ciekawego projektu.
http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=45503

Generalnie wszystko zależy od tego, jakimi funduszami na ten cel dysponujesz i mniej więcej w jaką moc celujesz.Jak łatwo się domyśleć - jedno jest nierozerwalnie związane z drugim.

Zmieniony przez - Taxon w dniu 2009-11-18 10:40:43




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


Pozycjonowanie strony: Virtual Development